Fragt og levering

  • Hvornår modtager jeg maleriet?

    Vi har grundlæggende to leveringsmetoder:

    – Bestiller du et maleri, som ikke er større end 1 meter hverken i bredden eller højden, så sender vi maleriet til dig med GLS. Her er leveringstiden 5-7 dage.

    – Bestiller du et maleri, som er større end 1 meter i enten bredden eller højden, så kører vi selv maleriet ud til dig.

    Vi kører som udgangspunkt ud med de større malerier én gang i måneden. Kontakt os på mail, telefon eller Facebook for at høre nærmere om, hvornår næste tur er.

    Fragten er i begge tilfælde gratis. Der er dog undtagelser i visse ydreområder af landet. Se vores rute her.

    Alternativt er du også altid velkommen til selv at afhente dine bestilte malerier ved vores lager i Holstebro efter aftale. Kontakt os på mail, telefon eller Facebook for at høre nærmere.

  • Hvad koster fragten?

    Vi fragter alle vores malerier gratis! Uanset om vi sender maleriet til dig med GLS eller selv kører ud med det.

    Der er dog undtagelser i visse ydreområder af landet. Se vores rute her.

    Ønsker du, vi kommer ud og afhenter eller bytter et maleri, som du har lejet, så koster det 350 kr. i fragt. Du er naturligvis velkommen til selv at aflevere det hos os eller sende det til os.

  • Fragter I malerier ud i hele landet?

    Ja, som udgangspunkt fragter vi malerier i hele landet. Der kan dog være tilfælde, hvis du bestiller et meget stort maleri og skal have fragtet det til et ydreområde af landet, hvor vi ikke kommer ud gratis. Se vores rute her.

  • Hvad hvis jeg opdager en skade på maleriet, når jeg modtager det?

    Hvis du, imod vores forventninger, opdager en skade på maleriet, når du modtager det, så giver du blot os besked på mail eller telefon.

    Hvis du skal leje maleriet, må du selv vurdere, om du gerne vil leje det alligevel eller vil returnere det eller få os til at afhente det – begge dele naturligvis uden du skal betale noget. Hvis du fortsætter med at leje det, så noterer vi ned, at der er en skade på maleriet, således du ikke hæfter for det ved evt. opsigelse af lejen. Ønsker du senere at købe maleriet, så finder vi en fair pris, der tager højde for skaden.

    Hvis du har købt et maleri og du finder ud af, at det har taget skade, så kontakt os på mail eller telefon. Hvis du gerne vil beholde maleriet trods skade, så aftaler vi en fair pris, som tager højde for skaden. Ønsker du ikke maleriet pga. skaden, så kan du returnere det eller aftale, hvornår vi kan hente det – begge dele naturligvis uden du skal betale noget.

  • Hvad nu, hvis jeg ikke er hjemme, når malerierne kommer?

    Hvis du har bestilt et stort maleri, som er over 1 meter enten i højden eller bredden, så kører vi selv ud med det. I dette tilfælde vil vi kontakte dig og aftale, hvornår du er hjemme. Alternativt kan vi aftale, at vi sætter maleriet hos en nabo, i en garage e.l.

    Malerier som er 1 meter eller herunder både i bredden og højden, dem sender vi direkte til dig med GLS indenfor 5-7 dage. Hvis ikke du er hjemme når GLS kommer, så efterlader de en seddel til dig, hvorefter du kan afhente maleriet i en GLS pakkeshop lige i nærheden.

  • Hvordan fragtes de store malerier ud til mig?

    De store malerier, som er større end 1 meter i enten bredden eller højden, kører vi selv ud med. Vi kører som udgangspunkt ud med de større malerier én gang i måneden. Kontakt os på mail, telefon eller Facebook for at høre nærmere om, hvornår næste tur er.

    Hvis du har bestilt et stort maleri, så kontakter vi dig i igen op til leveringsweekenden og aftaler hvornår maleriet afleveres. Er du ikke hjemme aftaler vi ydermere hvorledes det skal afleveres (om det skal stilles hos en nabo, en garage e.l.).

Leje af malerier

  • Binder jeg mig i en bestemt periode, når jeg lejer malerier?

    Nej, der er ingen bindingsperiode, når du lejer malerier hos. Du kan leje så længe du har lyst. Når ikke du vil leje længere, så giver du blot os besked, sender maleriet retur eller beder os afhente det, hvorefter vi stopper din lejeordning med det samme.

  • Hvad sker der, hvis et maleri, jeg lejer, bliver beskadiget i lejeperioden?

    Hvis du er kommet til at beskadige et maleri, som du lejer af os, og du gerne vil aflevere det tilbage igen, så tager vi en vurdering af skaderne og bestemmer herefter værditabet på maleriet, som du naturligvis skal betale.

    Vi er meget fair ved sådanne vurderinger. Typisk kan vi godt leje maleriet ud igen, hvis blot den nye lejer gøres opmærksom på skrammerne. Dermed har maleriet stadig en værdi for os.

  • Hvor lang tid kan jeg leje?

    Du kan leje dine malerier lige så længe, som du har lyst. Der er ingen slutdato på din lejeaftale. Vil du leje hos i flere år, så vil vi blot blive rigtig glade.

    Hvis du gerne vil købe et maleri, som du lejer, så giver du os besked på mail eller telefon, hvorefter vi vil sende et girokort og samtidig stoppe dit lejeordning (med mindre du stadig lejer andre af vores malerier).

  • Hvordan betaler jeg, når jeg lejer et maleri?

    Finder du et maleri her på hjemmesiden, som du gerne vil leje, så lægger du det i lejekurven og indtaster efterfølgende dine adresseinformationer. Når du har modtaget maleriet, så modtager du efterfølgende et girokort med posten på leje af maleriet for den pågældende måned.

    Du vil herefter løbende modtage et girokort fra os hvert måned på leje af maleriet.

    Du kan meget let og simpelt tilmelde betalingen til Betalingsservice, så beløbet automatisk trækkes fra din konto hvert måned.

  • Hvordan opsiger jeg min lejeaftale?

    Vil du gerne opsige din lejeaftale, og ønsker du ikke leje nye malerier? Så skal du blot ringe eller skrive til os og oplyse dit navn og adresseoplysninger samt fortælle, du ønsker at opsige din lejeaftale. Skriv samtidigt, om du selv sender malerierne tilbage til os, afleverer dem hos os i Holstebro, eller om vi skal hente dem for dig. Bemærk, at det koster 350 kr. i fragtgebyr, hvis vi skal afhente dem.

  • Kan jeg købe et maleri, som jeg har lejet?

    Ja, det er ikke noget problem. Du ringer eller skriver blot til os, at du gerne vil købe dit maleri. Så sender vi et girokort til dig og stopper din lejeaftale.

  • Kan jeg trække betalt leje fra prisen, hvis jeg vælger at købe maleriet?

    Nej, det kan du desværre ikke. Vi har før kørt vores lejeordning, som en slags leasing model. Men det har vi ændret og i stedet for valgt, at sætte lejeydelsen lavt, så du kan leje flere malerier over lang tid uden at det bliver dyrt.

  • Kan jeg udskifte de malerier, som jeg lejer?

    Ja, det er ikke noget problem. Du finder simpelthen blot de nye malerier her på hjemmesiden, som du gerne vil have og lægger dem i lejekurven.

    Når du indtaster dine adresseoplysninger, så skriver du blot i kommentarfeltet, at du gerne samtidig vil aflevere nogle malerier.

    Bemærk at vi tager et fragtgebyr på 350 kr., hvis vi skal køre ud og bytte malerierne for dig. Du er altid velkommen til selv at aflevere og afhente malerierne hos os i Holstebro eller sende dem retur til vores adresse.

  • Kan min arbejdsplads også leje malerier?

    Ja, bestemt! Faktisk har vi efterhånden rigtig mange virksomhedskunder, som lejer fra 10-120 malerier bl.a. Creativ Company.

    Vi kan skræddersy en løsning, som passer til netop din arbejdsplads. Ring til Sune Nørgaard på 70270754 eller skriv på sune@lasttouch.dk, så tager vi gerne et uforpligtende møde og snakker mulighederne igennem.

    Læs mere om kunst til virksomheder her.

Køb af malerier

  • Hvordan betaler jeg, når jeg har køber et maleri?

    Finder du et maleri her på hjemmesiden, som du gerne vil købe, så lægger du det i indkøbskurven og betaler efterfølgende med kreditkort – enten Dankort, VISA Dankort, VISA kort, Mastercard mf. Vi trækker først pengene, når du har modtaget maleriet.

    Vil du gerne købe et maleri, som du lejer i forvejen, så giver du os besked på mail eller telefon, hvorefter vi vil sende et girokort og samtidig stoppe dit lejeordning (med mindre du stadig lejer andre af vores malerier).

  • Hvornår trækker I pengene, når jeg køber et maleri?

    Så snart vi ved, du har modtaget maleriet, så trækker vi pengene fra din konto.

  • Kan jeg købe et maleri, som jeg har lejet?

    Ja, det er ikke noget problem. Du ringer eller skriver blot til os, at du gerne vil købe dit maleri. Så sender vi et girokort til dig og stopper din lejeaftale.

  • Kan jeg trække betalt leje fra prisen, hvis jeg vælger at købe maleriet?

    Nej, det kan du desværre ikke. Vi har før kørt vores lejeordning, som en slags leasing model. Men det har vi ændret og i stedet for valgt, at sætte lejeydelsen lavt, så du kan leje flere malerier over lang tid uden at det bliver dyrt.

Om returnering og opsigelse

  • Hvis jeg fortryder min bestilling, hvordan returnerer jeg så malerierne?

    Hvis du har fået et maleri hjem og finde ud af, at du ikke vil have det alligevel. Så kontakter du os blot på enten mail eller telefon og giver os besked. Herefter sender du maleriet retur til os, eller aftaler hvornår vi skal afhente det igen.

  • Hvis maleriet ikke er som forventet, kan jeg så fortryde min bestilling?

    Ja, som noget helt specielt hos os, kan du faktisk fortryde din bestilling op til 60 dage efter du har modtaget maleriet. Typisk er det kun muligt op til 14 dage i andre gallerier og webshops.

    Vi ved, det er svært at vurdere et maleri på en computerskærm. Derudover skal maleriet også lige op og hænge lidt tid før man kan træffe den endelige beslutning, om maleriet er det rigtige. Netop derfor tilbyder vi altså 60 dages fuld fortrydelsesret.

Om malerierne

  • Beholder malerierne værdi, hvis jeg vil sælge et maleri, som jeg har købt af jer?

    Vi specialiserer os i at finde malerier lavet af up-coming kunstnere, og det er derfor svært at give et entydigt bud på, om vores malerier falder eller stiger i værdi.

    Kvalitetskunst falder imidlertid sjældent i værdi – og da hele vores sortiment er lavet af professionelle kunstnere er vores kunst af en god kvalitet.

    Vi har således flere kunder, som har videresolgt deres malerier hos Brun Rasmussen Kunstauktion, Den Blå Avis e.l. uden at deres malerier har tabt værdi.

  • Er der ramme på malerierne?

    Det er meget forskelligt afhængigt af maleri og genre.

    Vores street art serie er typisk ikke indrammet, da det ikke passer til den rå stil. Vores abstrakte malerier er derimod typisk indrammet med en sort eller sølvgrå svæveramme, da det understøtter dine type malerier rigtig godt.

    Der står altid på det enkelte maleri her på webshoppen, om det er indrammet. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.

  • Er det muligt at få rådgivning til, hvilke malerier der passer til netop mit hjem?

    Ja! Vi samarbejder med en rigtig dygtig boligstylist, Tina Andersen, som gerne giver gode råd til privat boligindretning. Du kan kontakte Tina på creat-in@mail.dk.

  • Er malerierne unikke, eller findes de i flere eksemplarer?

    Alle vores malerier er unikke. Dvs. der findes kun ét af hvert maleri. På den måde er du sikret, at du ikke lejer eller køber et maleri, som din nabo også har hængende – modsat hvis du f.eks. køber et maleri i IKEA, IdeMøbler e.l.

  • Har I malerier fra danske kunstnere?

    Ja, vi har kunstnere fra hele verden og det gælder også fra Danmark.

  • Hvem har malet malerierne?

    Vi samarbejder med forskellige spændende kunstnere fra hele verden. Hovedsageligt er det skandinaviske og asiatiske kunstnere, som vi finder via rejser i både ind- og udland.

    Vores Galleris sortiment var oprindeligt baseret på kunstnere fra Kina, der primært kommer fra området omkring Ningbo og Shanghai, men i takt med at vores virksomhed er vokset, har vi også udvidet vores indkøbshorisont.

    Vi samarbejder med ca. 15 kinesiske kunstnere, hvor flere af dem har gået på Shanghai kunstakademi. Samtidigt har vi Sha Meng ansat i Kina. Han bor i Ningbo og er ansvarlig for kvalitetskontrol af vores kinesiske værker.

    Du kan læse mere om, hvem der har lavet de enkelte malerier, når du er inde på et specifikt maleri. Her er der link videre til en uddybende beskrivelse af den enkelte kunstner.

    Læs mere her

  • Kan jeg trække betalt leje fra prisen, hvis jeg vælger at købe maleriet?

    Nej, det kan du desværre ikke. Vi har før kørt vores lejeordning, som en slags leasing model. Men det har vi ændret og i stedet for valgt, at sætte lejeydelsen lavt, så du kan leje flere malerier over lang tid uden at det bliver dyrt.

  • Hvornår kommer der nye malerier på hjemmesiden?

    Det er meget forskelligt. Vi tager tage flere gange årligt på ture, hvor vi bestiller større kollektioner hjem, men der kommer sideløbende nye malerier på hjemmesiden, når nogle af vores kunstnere har værdigjort værker.

    Klik ind på vores facebook side og ”Synes om” (Like) vores side, så vil du automatisk her blive opdateret, når vi har fået nyt hjem.

    Derudover skifter vores lejekunder jo løbende deres malerier ud. Så der kan sagtens pludselig komme nogle nye malerier på hjemmesiden, hvis en større kunde har udskiftet malerier.